Verrassing. Schok. Woede - de ketting van emoties die ik voorspelbaar ervaar wanneer onwetende stereotypen door de lucht zweven. Tijdens een recente discussie over veiligheid tijdens een Trail Sisters-evenement Adidas Zx 700 Mujer zei een van de mannelijke aanwezigen dat hij elke keer dat hij een vrouw met oordopjes ziet rennen, ineenkrimpt, omdat - zijn woorden - 'Ze vraagt ??erom.' Hij zei 'een vrouw'. Geen mensen. Zeker geen man. Hij heeft de taal tot in het kleinste detail uitgekleed: een vrouw. Wat vraag ik me af? Alleen gelaten worden met haar muziek? Om haar gedachten rustig te verkennen ?. Even ontsnappen? Aangevallen worden door een poema? Of een man?
Ik heb geprobeerd zijn opmerking los te laten. Het zou gemakkelijk zijn om te zeggen dat ik het verkeerd heb begrepen of te serieus, te boos heb gereageerd; dat ik overdreven reageerde. Maar deze keer houd ik vol, misschien omdat een reactie (die geen overdreven reactie is) precies is wat we nodig hebben. Zijn opmerking, gehuld in een discussie over veiligheid, schijnbaar beschermend, onthult precies de mentaliteit die het gevaar veroorzaakt, omdat het het slachtoffer schuldig maakt. Wij hardlopers hebben vaak korte broeken, spandex en sportbeha's; dit zijn beslissingen die als atleten worden genomen, uitgelokt door comfort en prestaties; ze zijn niet vals of verleidelijk. Maar hoe vaak is de kleding van een vrouw de boosdoener genoemd als er iets met haar gebeurt?
Wanneer een man, die zichzelf waarschijnlijk als een verlichte bondgenoot ziet, kan zeggen dat een vrouw 'erom vraagt' omdat ze op haar vlucht naar muziek luistert, wordt het maar al te duidelijk dat we nog veel stappen moeten ondernemen op ons pad naar gelijkheid. En nu verklaar ik dat het pad naar veiligheid niet gaat over vrouwen die hun beschermende uitrusting vergroten of hun beschermende schillen verharden; het gaat niet om wanneer en waar en met wie. Het gaat erom de focus van de discussie te veranderen.
Laten we duidelijk zijn. Een vrouw vraagt ??nooit om aangevallen te worden. Nooit. En alle mensen die zichzelf als voorstanders en bondgenoten beschouwen in de strijd voor gelijkheid, moeten in elke porie van hun lichaam leren dat het slachtoffer niet de schuld is.
Er is een fitnesshorloge dat een helder LED-licht gebruikt om door de huid om je pols te schijnen om veranderende lichtreflecties te detecteren. Het systeem doet dit om uw hartslag te meten zonder dat u een borstband hoeft te dragen. Zo'n concept klinkt futuristisch, maar het is actueel en beschikbaar in de TomTom Runner Cardio-hartslagmeter. Het enige wat je hoeft te doen is hem om je pols te binden en het horloge doet de rest. Holabird Sports is een van de allereerste retailers in de VS die de TomTom Runner Cardio www.kopfsachederfilm.de beschikbaar heeft voor voorverkoop.
De Runner Cardio is supergemakkelijk te gebruiken met een éénknopsbediening waarmee je door alle verschillende functies kunt navigeren. Als u deze naar links duwt, wordt informatie over het horloge weergegeven (batterijduur, opslag, enz.), Omlaag opent het instellingenscherm en rechts opent het activiteitenscherm. U kunt het ook gebruiken om de informatie die u op het scherm ziet aan te passen en door al uw realtime statistieken te bladeren. Met het grafische scherm kun je zelfs racen tegen je vorige runs en het zal je laten zien of je aan de leiding of een beetje achterloopt op je vorige tijd.